Hyundai Europe: Elektromos autót vásárolni ma még hit kérdése
Xavier Martinet, a Hyundai Motor Europe vezérigazgatója szerint az elektromos járművek elterjedése továbbra is a vásárlók bizalmán múlik. A dél-koreai márka új modelljeivel azonban áttörést remél a lakossági piacon is.
Több mint 100 millió legyártott jármű – a Hyundai története Európában
A Hyundai Motor Group – amelyhez a Kia és a Genesis is tartozik – az 1970-es évek végén lépett be az európai piacra, első Dél-Koreán kívüli gyártóüzemét 1997-ben nyitotta meg Törökországban. Ma már a cseh Nošovice városában is működtet gyárat, a két üzem együtt évente 560 000 autót képes előállítani.
„Az európai személyautó-piacon jelenleg 4%-os a részesedésünk, ezzel a 10. helyen állunk. Ez kétszerese annak, ahol 10–15 éve tartottunk” – mondta Martinet a The Big Question című műsorban.
Az INSTER sikere átrendezheti a gyártási arányokat
2024-ben a Hyundai Európában értékesített járműveinek 79%-át európai gyártásból származott, ez az arány azonban várhatóan 70%-ra csökken 2025-re. Ennek oka az INSTER nevű, Dél-Koreában gyártott mini elektromos autó váratlan sikere.
Bár egy harmadik európai üzem nyitása egyelőre nem szerepel a Hyundai tervei között, Martinet elismerte: a regionális igények alakulása megnyithatja az utat a jövőbeli beruházások előtt.
Új modell a láthatáron: érkezik a Hyundai Concept 3
A Hyundai bejelentette a Concept 3 névre keresztelt új elektromos járművét, amely az IONIQ család legújabb tagja. A modell a népszerű B szegmensbe érkezik, olyan versenytársak közé, mint a Ford Fiesta, a Renault Clio vagy a Peugeot 208.
„A célunk, hogy minden szegmensben kínáljunk elektromos járművet, különösen a lakossági ügyfelek számára elérhető árkategóriákban” – hangsúlyozta Martinet. Hozzátette: a flottavásárlók már nyitottabbak az elektromos autók felé, a magánvásárlók viszont még sokszor az ár vagy az elérhető modellek hiánya miatt választják a hagyományos hajtást.
Az európai igényekhez igazítják a fejlesztéseket
Martinet szerint az európai ügyfelek elvárásai külön figyelmet igényelnek:
„Egy német autópályán vezetni nem ugyanaz, mint egy amerikai országúton. Ezért a modelljeinket külön kalibráljuk, hogy tökéletesen illeszkedjenek az európai életstílushoz és vezetési szokásokhoz.”
A Hyundai stratégiájának kulcsa, hogy globális fejlesztéseit helyi igényekhez igazítja – ez pedig a Concept 3 modellben is megmutatkozik.
Az elektromobilitás jövője: bizalom, választék és infrastruktúra
A Hyundai vezérigazgatója szerint az elektromos járművekre való átállás nem csak technikai, hanem érzelmi döntés is:
„Az emberek általában hat évig tartanak meg egy autót. Aki most vásárol, az nemcsak technológiát választ, hanem jövőbe vetett hitet is.”
Bár az elektromos autók térnyerése egyértelmű, a hibrid hajtásláncok továbbra is dominálnak az európai piacon. A Hyundai célja, hogy minden piaci szegmensben kínáljon elektromos, hibrid, plug-in hibrid és hidrogénüzemű alternatívákat is – és ezt már 2027-re el is szeretné érni.
A Hyundai a hidrogénhajtásban is élen jár
Bár a hidrogénüzemű járművek európai jelenléte minimális, a Hyundai már dolgozik a jövő technológiáján: személyautókat, buszokat, teherautókat és a Georgia állambeli Savannah városában hidrogéngyártó üzemet is fejleszt.
„Nemcsak autókat fejlesztünk – ökoszisztémát építünk” – mondta Martinet, utalva arra, hogy hosszú távon a hidrogén lehet az elektromos mobilitás egyik legfontosabb kiegészítője.
A Hyundai folyamatosan növeli jelenlétét az európai autópiacon. Az új, megfizethető elektromos modellek, mint a Concept 3, a helyben történő gyártás és a jövőbe mutató technológiák (pl. hidrogénhajtás) együttesen azt jelzik, hogy a dél-koreai márka nemcsak alkalmazkodni akar az új kihívásokhoz – hanem vezetni is szeretné a változást.
Forrás: Euronews