Ausztria elmarasztalta a Wizz Airt tisztességtelen szerződési feltételek és üzleti gyakorlat miatt
A Wizz Air légitársaságnak módosítania kell üzleti feltételeit, és vissza kell térítenie a szabálytalanul felszámított díjakat az érintett ügyfeleknek – jelentette be hétfőn az osztrák munkavállalói kamara (AK).
A jogi eljárás során az osztrák legfelsőbb bíróság (OGH) az AK által kifogásolt 88 szerződési kikötésből 81-et szabálytalannak minősített. Különösen problémásnak találták a 40 eurós reptéri utasfelvételi díjat, amelyet a légitársaság felszámolt az utasoknak.
Vitatott üzleti gyakorlatok
Az OGH többek között szabálytalannak ítélte a Wizz Account ügyfélszámla és a Wizz Ajándékutalványok feltételeit, valamint a jegyek Wizz Creditsen keresztül történő visszatérítésének gyakorlatát, amelyet az utasok írásbeli hozzájárulása nélkül hajtottak végre. A bíróság azt is kifogásolta, hogy az ajándékutalványok érvényességi ideje mindössze 12 hónap volt.
Az AK tájékoztatása szerint a Wizz Air osztrák ügyfelei 2019-ig visszamenőleg igényt nyújthatnak be a légitársaság honlapján a szabálytalan díjak visszatérítésére.
A Wizz Air elismerte a bírósági döntést
A légitársaság közleményében bejelentette, hogy elfogadja a bécsi kereskedelmi törvényszék döntését és ennek megfelelően fog cselekedni. A Wizz Air visszatérítési mechanizmust dolgozott ki azon utasok számára, akiknek 2019 óta jogtalanul reptéri utasfelvételi díjat számítottak fel.
Emellett a légitársaság visszaállítja a lejárt Wizz krediteket, valamint az eddig 12 hónapig érvényes ajándékutalványok helyett öt évig beváltható újakat bocsát ki.
A döntés mérföldkőnek számít a fogyasztóvédelem szempontjából, és precedensként szolgálhat más légitársaságok szerződési feltételeinek ellenőrzése során is.